Vad är det för land vi lever i?

Ursäkta men jag blir rent av förbannad när jag läste på aftonbladet.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6228724.ab

Där två pojkar har mist sin pappa i en olycka på hans jobb. Änkan och sönerna har krävt skadestånd. Änkan får skadeståndet men sönerna får ingenting pga deras handikapp.
Anledningen: De känner ingen sorg eller saknad som "vanliga" människor.

Jag har aldrig hört något så dumt. Så dem menar att om Änkan hade varit handikappad hade hon inte fått något alls heller. För man kan inte känna någon känsla.
Handikappade har lika stor förmåga att känna känslor, såsom sorg, glädje ja ni vet alla känslor.

Min halv kusin är handikappad. Och han utstrålar så många olika känslor. Och om han skulle förlora någon nära anhörig så skulle han visa det. Kanske inte genom gråt men på hans egna sätt.

Vad är det här för land vi lever i? Och ännu värre att det är kyrkan som kommer med detta uttalandet.
För vänta nu, är det inte dem som säger att ALLA har lika värde? Dubbelmoral JAVISST!


Kommentarer
Postat av: Mikaela - ungmamma till Nova

Hej,fin blogg du har! :)



kika gärna in min om du har lust. om du gillar den går det alltid att premenuera på den med bloglovin (länk på bloggen)

2009-12-07 @ 00:04:30
URL: http://jagochmindotternova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0